22
01/2009
1

Oscar-jelöltek 2009

Megjöttek az Oscar-jelölések, lássuk hát kiket talált az Akadémia érdemesnek arra, hogy nominálja az aranyszobrocskára! Ahogy tavaly, úgy idén is odaírom mit tartok én a legesélyesebbnek és kit szeretnék én győztesként látni. Jöjjenek hát a kiválasztottak!

LEGJOBB FILM
The Curious Case of Benjamin Button
Frost/Nixon
Milk
The Reader
Slumdog Millionaire

Melyik a legesélyesebb: bár tavaly számos kategóriában mellé lőttem, itt most egyértelmű befutónak tűnik a Benjamin Button, ráadásul a maradék négy filmből szerintem csak a Frost/Nixon-nak és a Slumdog Millionaire-nak van még esélye - inkább az utóbbinak.

Melyiknek szorítok: furcsa helyzetben vagyok, hiszen egyiket sem láttam még, ám nálam témája miatt a Frost/Nixon lenne a befutó.

joeperry: Érdekes névsor, nem mondhatni, hogy tobzódnak a kedvenceim. Ugyan még nekem sem volt szerencsém látni, de a Frost/Nixon győzelmének örülnék a legjobban.

LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ
Richard Jenkins ("The Visitor")
Frank Langella ("Frost/Nixon")
Sean Penn ("Milk")
Brad Pitt ("The Curious Case of Benjamin Button")
Mickey Rourke ("The Wrestler")

Ki a legesélyesebb: szerintem Brad Pitt lesz a befutó, rajta kívül még Mickey Rourke-nak adnék valamennyi sanszot.

Kiért szorítok: nálam Frank Langella és Mickey Rourke a favorit.

joeperry: Pitt győzeme papírformának tűnik, de azért drukkolok Mickey-nek.

LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ
Anne Hathaway ("Rachel Getting Married")
Angelina Jolie ("Changeling")
Melissa Leo ("Frozen River")
Meryl Streep ("Doubt")
Kate Winslet ("The Reader")

Ki a legesélyesebb: itt három nagy esélyest látok - Anne Hathaway-t, Angelina Jolie-t és Kate Winslet-et, ám úgy érzem, hogy a Jolie-Winslet kettős párharca lesz ez. Ha az akadémia a szívére és az eszére hallgat, akkor Winslet. Ha a népszerűségre, akkor Jolie.

Kiért szorítok: Anne Hathaway és Kate Winslet az én favoritjaim.

joeperry: Érdekes a helyzet, mert a Revolutionary Road megtekintése után drukkolni kezdtem a DiCaprio/Winslet kettősnek, de Kate végül nem azért a filmjéért kapott jelölést. Ettől függetlenül nálam ő a favorit, főleg az ellenfelek tükrében.

LEGJOBB RENDEZŐ
David Fincher ("The Curious Case of Benjamin Button")
Ron Howard ("Frost/Nixon")
Gus Van Sant ("Milk")
Stephen Daldry ("The Reader")
Danny Boyle ("Slumdog Millionaire)

Ki a legesélyesebb: nagyon nehéz kérdés, de úgy érzem, hogy David Fincher-é lesz a szobrocska. Howard már nyert, Daldry szerintem most esélytelen, Gus Van Sant-ot sem érzem befutónak. Boyle még beleszólhat, de szerintem az Akadémia amerikai győztest akar.

Kiért szorítok: egyértelműen David Fincher-ért. Nagy kedvencem és megannyi remek film után kijár neki az elismerés.

joeperry: Stephen Daldry filmjét nem láttam, sőt, e film kapcsán találkoztam először a nevével, a többi négy jelöltet viszont nagyon kedvelem. Úgy döntöttem, Gunnerhez csatlakozva Fincher-nek fogok drukkolni, noha messze nem a Benjamin Button a kedvencem tőle.

LEGJOBB FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ
Josh Brolin ("Milk")
Robert Downey Jr. ("Tropic Thunder")
Philip Seymour Hoffman ("Doubt")
Heath Ledger ("The Dark Knight")
Michael Shannon ("Revolutionary Road")

Ki a legesélyesebb: megannyi remek színész, de most tényleg úgy érzem, hogy nincs az az Isten, hogy az Akadémia el merje venni Heath-től a díjat.

Kiért szorítok: egyértelműen Heath Ledger! Más szóba sem kerülhet.

joeperry: Ledger biztos befutónak látszik, remélem, nem fordul majd a szokásosnál nagyobb giccsbe a gála ennél a résznél. Ugyanakkor Robert Downey Jr. vagy Michael Shannon győzelmének is nagyon örülnék.

LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ
Amy Adams ("Doubt")
Penelope Cruz ("Vicky Cristina Barcelona")
Viola Davis ("Doubt")
Taraji P. Henson ("The Curious Case of Benjamin Button")
Marisa Tomei ("The Wrestler")

Ki a legesélyesebb: nagyon nehéz kérdés, hiszen nem nagyon van rálátásom, de talán Penelope Cruz lehet a győztes.

Kiért szorítok: Penelope Cruz és Marisa Tomei. Utóbbi ugye már kapott díjat, de annyira vicces a sztorija, hogy azóta mindig szurkolok neki, ha szóba kerül.

joeperry: Nálam ez meglehetősen semleges kategória, de Tomei a kedvencem az öt jelölt közül, úgyhogy hajrá.

LEGJOBB IDEGENNYELVŰ FILM
The Baader Meinhoff Complex
Class
Departures
Revanche
Waltz With Bashir

Melyik a legesélyesebb: nagyon meglepődnék ha nem a Waltz With Bashir lenne a befutó.

Melyikért szorítok: hát nem nagyon ismerem őket, de témája - és a kritikái alapján - a Waltz With Bashir-ért.

joeperry: Számomra ismeretlen címek, meghagyom a döntést a zsűrinek.

LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM
"Bolt"
"Kung Fu Panda"
"Wall-E"

Melyik a legesélyesebb: szerintem a Wall-E győzelméhez nem férhet kétség.

Melyikért szorítok: a jelöltek közül csakis a Wall-E!

joeperry: Egyértelmű, ez a díj a WALL-E alkotóit illeti.

LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV
"The Curious Case of Benjamin Button"
"Doubt"
"Frost/Nixon"
"The Reader"
"Slumdog Millionaire"

Melyik a legesélyesebb: az Akadémia vajon szórni akar, vagy egy nagy győztest? Mert előbbinél a Frost/Nixon és a Slumdog Millionaire is nagy esélyes lehet, míg utóbbinál a Benjamin Button az abszolút favorit.

Melyikért szorítok: ahogy a legjobb filmnél, úgy itt is a Frost/Nixon az én jelöltem.

joeperry: Én is kitartanék a korábbi jelöltem mellett, legjobb filmhez legjobb adaptált forgatókönyv dukál, hajrá, Frost/Nixon.

LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV
"Frozen River"
"Happy-Go-Lucky"
"In Bruges"
"Milk"
"Wall-E"

Melyik a legesélyesebb: azt mondanám, hogy az In Bruges a nyerő, de félek, hogy megint kitör a liberalizmus és a Milk fog nyerni.

Melyikért szorítok: az In Bruges vagy a Wall-E győzelmének örülnék a legjobban.

joeperry: Régen láttam annyira egyedi hangulatú filmet, mint az In Bruges, így az én szavazatom egyértelműen az övé.

LEGJOBB DÍSZLET (MŰVÉSZETI RENDEZÉS)
"Changeling"
"The Curious Case of Benjamin Button"
"The Dark Knight"
"The Duchess"
"Revolutionary Road"

Melyik a legesélyesebb: a Benjamin Button, valamint a Changeling és a Revolutionary Road szállhat eséllyel harcba a szoborért.

Melyiknek szorítok: a fent említett hármas bármikor megérdemli, de természetesen a The Duchess és a The Dark Knight is szimpatikus jelölt. Győzzön a legjobb!

joeperry: Az általam látott három cím közül talán a Benjamin Button érdemelné meg legjobban ezt a szobrocskát.

LEGJOBB OPERATŐRI MUNKA
"Changeling"
"The Curious Case of Benjamin Button"
"The Dark Knight"
"The Reader"
"Slumdog Millionaire"

Melyik a legesélyesebb: itt is nagy favorit a Benjamin Button, de a Slumdog Millionaire-t és a The Dark Knight-ot is esélyesnek tartom.

Melyikért szorítok: az én favoritom Wally Pfister és a The Dark Knight! Nagyon kijárna már az úriembernek a díj.

joeperry: A fenti kategóriához hasonlóan itt is a Benjamin Buttont érzem a legkézenfekvőbbnek, de A Sötét Lovag sem kapná meg érdemtelenül.

LEGJOBB JELMEZ
"Australia"
''The Curious Case of Benjamin Button
''The Duchess"
''Milk"
''Revolutionary Road"

Melyik a legesélyesebb: talán a Benjamin Button mellett még az Australia és a Revolutionary Road lehet győztes.

Melyikért szorítok: egyértelműen az Australia-nak! Luhrmann filmjeinek látványvilága mindig elkápráztat.

joeperry: Ugyan imádtam a Revolutionary Road-ot, de ezt a jelölést nem igazán tudom hová tenni, az én jelöltem ismét Fincher mozija.

LEGJOBB DOKUMENTUMFILM
"The Betrayal (Nerakhoon)"
''Encounters at the End of the World"
''The Garden"
''Man on Wire"
''Trouble the Water"

Mivel egyikről sem tudok semmit, így nem latolgatnám az esélyeket. Győzzön a legjobb.

joeperry: Igazat szóltál, kolléga.

LEGJOBB RÖVID DOKUMENTUMFILM
"The Conscience of Nhem En"
''The Final Inch"
''Smile Pinki"
''The Witness — From the Balcony of Room 306"

Szintén zenész.

joeperry: Szerintem felesleges kategória, bőven elég lenne a fenti.

LEGJOBB VÁGÁS
"The Curious Case of Benjamin Button"
"The Dark Knight"
"Frost/Nixon"
"Milk"
"Slumdog Millionaire"

Melyik a legesélyesebb: szerintem a Slumdog Millionaire viszi el a díjat.

Melyikért szorítok: az én favoritom a The Dark Knight.

joeperry: Feszes, pergő ritmusa miatt az én jelöltem A Sötét Lovag.

LEGJOBB SMINK
"The Curious Case of Benjamin Button"
''The Dark Knight"
''Hellboy II: The Golden Army"

Melyik a legesélyesebb: megint csak a "szórunk/egy nagy győztes" kérdése a dolog. Előbbinél szerintem a Hellboy II a befutó, utóbbinál a Benjamin Button.

Melyikért szorítok: nagyon nehéz dönteni a The Dark Knight és a Hellboy II között, de ezt talán most Del Toro filmjének adnám.

joeperry: Joker és Kétarc sminkje önmagában eldöntötte ezt a kérdést, és egyébként sem vagyok híve a CGI-vel megtámogatott maszkoknak, tehát ismét Sötét Lovag.

LEGJOBB EREDETI FILMZENE
"The Curious Case of Benjamin Button" Alexandre Desplat
"Defiance" James Newton Howard
"Milk" Danny Elfman
"Slumdog Millionaire" A.R. Rahman
"WALL-E" Thomas Newman"

Melyik a legesélyesebb: nagy győztes esetén Desplat a Benjamin Button-nal, szórásnál pedig A.R. Rahman a Slumdog Millionaire score-jáért.

Melyikért szorítok: bár összességében nem áll hozzám közel ez a zene, de A.R. Rahman a Slumdog Millionaire zenéjéért megérdemelné.

joeperry: Desplat munkáját nem éreztem kiemelkedőnek, Newman-ét annál inkább, de az én favoritom mégis inkább Danny Elfman, megérdemelné végre.

LEGJOBB BETÉTDAL
"Down to Earth" from "WALL-E"
"Jai Ho" from "Slumdog Millionaire"
"O Saya" from "Slumdog Millionaire"

Melyik a legesélyesebb: valamelyik Slumdog Millionaire dal lesz a győztes.

Melyikért szorítok: az "O Saya" nem az én világom, de attól még nagyszerű lett, így megérdemli, ha nyer.

joeperry: Nagyon tetszett a WALL-E zenéje, tehát egyértelműen neki szorítok.

LEGJOBB ANIMÁCIÓS RÖVIDFILM
"La Maison en Petits Cubes"
''Lavatory — Lovestory"
''Oktapodi"
''Presto"
''This Way Up"

Fogalmam sincs, győzzön a legjobb!

joeperry: A Prestot láttam közülük és nagyon tetszett, a többit nem is ismerem, tehát ismét csak hajrá, Pixar!

LEGJOBB RÖVIDFILM
"Auf der Strecke (On the Line)"
''Manon on the Asphalt"
''New Boy"
''The Pig"
''Spielzeugland (Toyland)"

Csak úgy, mint az előbb.

joeperry: Csakis a címe miatt The Pig!

LEGJOBB HANGVÁGÁS
"The Dark Knight"
"Iron Man"
"Slumdog Millionaire"
"WALL-E"
"Wanted"

Melyik a legesélyesebb: a The Dark Knight, az Iron Man és a Slumdog Millionaire hármasból kerülhet ki a befutó.

Melyikért szorítok: győzzön a The Dark Knight!

joeperry: Szívem szerint a WALL-E-nak adnám ezt a szobrocskát is.

LEGJOBB HANGKEVERÉS
"The Curious Case of Benjamin Button"
"The Dark Knight"
"Slumdog Millionaire"
"'WALL-E"
"Wanted"

Melyik a legesélyesebb: ahogy minden jelölésénél, úgy a Benjamin Button itt is favorit, akárcsak a The Dark Knight és a Slumdog Millionaire.

Melyikért szorítok: ahogy az előbb, úgy most is a The Dark Knight az én befutóm.

joeperry: Lásd eggyel fentebb (nem is gondoltam volna, hogy ennyi jelölést kap egy animációs film).

LEGJOBB VIZUÁLIS EFFEKTEK
"The Curious Case of Benjamin Button"
"The Dark Knight"
"Iron Man"

Melyik a legesélyesebb: mindhárom film látványvilága nagyon ott van, de nem lepődnék meg, ha a Benjamin Button győzne.

Melyikért szorítok: egyértelműen a The Dark Knight-nak.

joeperry: A három film közül leghitelesebbnek A Sötét Lovag effektjeit éreztem, így övé a szavazatom.

Hát ezek lennének a 2009-es jelöltek, valamint a szerintem főbb esélyesek és a személyes favoritjaim. Ahogy általában, úgy most is van pár olyan kategória, amivel nagyon nem értek egyet. A legjobb film és főszereplő kategóriájában nálam bizony ott lenne a Gran Torino és Clint Eastwood. A legjobb betétdaloknál értetlenül állok, hogy két Slumdog Millionaire jelölt is van, de a film legzsenálisabb dala, a fájdalmasan gyönyörű Dreams On Fire nincs ott. Pedig nyernie is kellene! A legjobb animációs filmeknél én a Bolt, vagy a Kung-Fu Panda helyére bármikor beraktam volna a The Clone Wars-t, persze ez valamilyen szinten hazabeszélés, viszont ha csak a látványvilágot nézem, akkor nem is lenne olyan furcsa, hiszen a sok egy kaptafára készülő CGI mesefilm közt üdítően hat. A legjobban azonban az Indiana Jones negyedik részének mellőzésén vagyok kiborulva, hiszen a filmnek ott kéne lennie a jelmez, a díszlet, a vizuális effektek, az operatőri munka, a hang, a hangvágás kategóriájában. Valamint úgy érzem, A Sötét Lovag forgatókönyve megérdemelt volna egy nominációt az adaptált forgatókönyv kategóriájában.

joeperry: Én igazság szerint csak azt sajnálom, hogy három kiváló film, a Seven Pounds, az Indy4 és a Gran Torino egyetlen jelölést sem tud felmutatni. Mindenesetre győzzön a jobbik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mozgokep.blog.hu/api/trackback/id/tr78895913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csenty · http://www.filmkviz.hu 2009.01.22. 17:04:54

Tippeld meg ki kapja az adott kategóriában az Oscart! www.filmkviz.hu/oscar2009.php
süti beállítások módosítása